Monday, January 14, 2008

Primerjava


Letošnje novoletne praznike sem preživela v Sloveniji, zato sem v zadnjem času bolj malo pisala v ta blog, saj mi misli niso preveč uhajale v Afriko. Zdaj, ko sem spet nazaj na črni celini, si ne morem kaj, da ne bi primerjala vsakodnevnega življenja na tako različnih koncih sveta.

Zima. Bila je precej mrzla v Sloveniji, saj je bilo več dni zapored podnevi in ponoči krepko pod ničlo. Seveda imam v Sloveniji centralno ogrevanje in sem z velikim užitkom doma na toplem gledala ven in se spominjala moje afriške zime, ki sicer ni bila tako zelo mrzla, ampak brez ogrevanja je bila vsekakor najhujša stvar, ki sem jo doživela doslej v Afriki. Zdaj je tu poletje, kar prijetna sprememba, ko sem izstopila iz letala v bundi in se preoblekla v kratke rokave in sandale.

Elektrika. V Južnoafriški republiki so še vedno pogoste redukcije elektrike in že prvi dan, ko sem se po praznikih vrnila nazaj sem, me je pozdravilo nedelovanje semaforjev v severnem delu mesta, kjer stanujem. Za nameček je isti dan še zmanjkalo elektrike v službi, tako da smo ves dan posedali s sodelavci na kavi in klepetali. Doma imam vedno pripravljene sveče in vžigalice, za takrat, kadar ni elektrike, v zmrzovalniku pa razen kock ledu nimam skoraj nič drugega, saj nikoli ne vem, kdaj se bo zaradi pomanjkanja elektrike vse odtajalo. Sem se spomnila, da včasih, ko sem bila še otrok, je tudi v Sloveniji večkrat zmanjkalo elektrike, enkrat nam je celo poginila riba v akvariju, ker celo noč ni dobila kisika, v zadnjem času pa se take zadeve vendarle ne dogajajo več. Sodelavec pravi, da je imel pred kratkim na obisku znanca iz Zimbabveja, in čeprav bi naj bila Južnoafriška republika neprimerljivo bolj razvita, kakor Zimbabve, se je ta znanec kar čudil, saj menda celo pri njih elektrika deluje bolj zanesljivo.

Denar. V Sloveniji so že nekaj časa evri, a jaz se seveda še nisem navadila na njih, saj me večino lanskega leta ni bilo tam. Tako da ko sem šla v Sloveniji v trgovino, mi ni bilo niti približno jasno, koliko bi naj kaj stalo in ali je neka stvar draga ali poceni. Na koncu sem pač plačala s kartico, tako da zaenkrat še ne vem, kaj pravzaprav pomenijo podražitve hrane v Sloveniji, o katerih berem v časopisih, predvidevam pa, da bom izvedela, ko dobim bančni izpisek prometa na kartici. Preračunavanje cen v rande nima smisla, saj so v Afriki življenjski stroški mnogo nižji in tovrstna primerjava seveda ni mogoča. Sicer pa se je tudi tu z novim letom podražil kruh, tako da v cenah ne zaostajajo preveč.

Hrana. Nakupovanje hrane v velikih samopostrežnih trgovinah se ne razlikuje kaj dosti, saj je mnogo stvari istih proizvajalcev na voljo tako v Evropi kakor tudi v Afriki. Ko sem v Afriki, najbolj pogrešam seveda domače zadeve, na primer motovilec, radič, pršut (včasih se dobi italijanski pršut, a ni tako dober kakor kraški), Radensko (sicer imajo mineralno vodo, a ima povsem drugačen okus). V Sloveniji pa sem najbolj pogrešala avokado, katerega sem se navadila jesti v najrazličnejših kombinacijah (v hipermarketih se sicer dobi, a je trd in neuporaben), pa razne bližnjevzhodne in azijske jedi, ki jih imam že od nekdaj zelo rada, in sem se kar navadila, da so tu vedno na voljo v trgovinah.

No comments:

Post a Comment